La proposta de “cogestió” aeroportuària presentada l’altre dia pel Ministre Blanco és del tot dedepcionant, sobretot des d’una òptica d’esquerres. L'única cosa que ha concretat el govern centrat, pel moment, és la substitució del monopoli centralitzat de la gestió de l'aeroport de l'Estat per una privatització parcial, en aquest cas del 30% de la gestió dels serveis. Les pèrdues que pugui tenir AENA (i no és el cas de l’aeroport de Palma, que és dels més rendibles), no són ocasionades per la gestió pública, sinó per la centralització total, sense considerar la diversitat dels diferents aeroports.
No hi ha, pel moment, cap element sobre la taula que apunti cap a un model de gestió descentralitzada, de proximitat, que permeti que en el cas de Balears, poguem intervenir en aquesta gestió en defensa dels nostres interessos socioeconòmics i estratègics, ans al contrari, l'aposta per la privatització del 30% d'Aena obri la porta a què si hi ha un nou govern del PP, s'acabi privatitzant del tot com ha passat amb altres empreses públiques. És de manual, i ja va passar amb Repsol, Endesa i Telefònica.
Si l’anunci del Ministre prospera, l’inici de la privatització del monopoli pot obstaculitzar seriosament qualsevol reforma futura que realment possibiliti la gestió individualitzada i de proximitat dels aeroports, tal i com reclamam històricament des de Balears, ja que la gestió dependrà novament ja no sols de l'Estat central, que sempre pot cedir competències, sinó de companyies transnacionals que no entenen de particularitats ni d'interessos públics. Per això, que quedi clar: cogestionar no ha de voler dir privatitzar.
dijous, 14 de gener del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada